Przetestuj swoje umiejętności marketingowe
- Bartek Schlabs
- 11 lut
- 2 minut(y) czytania
Przeprowadźmy szybki test marketingowy.
Załóżmy, że prowadzisz pizzerię. To nowy lokal. Wokół mnóstwo konkurencji.
Musisz być konkurencyjny, więc... co powiesz?
Co będzie twoją super specjalną rzeczą? Rzecz, która cię wyróżnia i przyciąga klientów?
Zazwyczaj ludzie mówią:
„nasz sos jest naprawdę dobry”
„mamy naprawdę dobrą jakość”
„nasza pizza jest bardzo smaczna”
„mamy specjalny przepis od Włocha”
„używamy tylko świeżych składników”
„nasze ciasto jest naprawdę puszyste”
Ale tutaj pojawia się duży problem:
Twoja konkurenci mówi dokładnie to samo!
Ponieważ każdy może wymyślić takie coś w 5 minut.
Dochodzi więc do sytuacji, w której wszyscy mówią mniej więcej to samo.
A klient nie jest w stanie stwierdzić, kto tak naprawdę mówi prawdę. Która pizza będzie dobra, a która kiepska?
Musisz więc mieć coś unikatowego , coś czego inni:
- nie zrobią
lub
- nie chcą wprowadzić
lub
- w ogóle nie wspominają o tym,
I dokładnie to zrobiło Domino's Pizza.
Kiedy zaczynali, wymyślili UPS. Unikalną Propozycję Sprzedażową, która wyróżniała ich od konkurencji.
Stało się to jednym z najbardziej rozpoznawalnych UPS. Oto on:
„Świeża, gorąca pizza dostarczana w 30 minut lub mniej, albo nie płacisz”.
Pizzerie najczęściej stawiali w pobliżu kampusów uniwersyteckich.
Nie wiem, czy wiesz, co dzieje się na kampusach uniwersyteckich, ale oprócz nauki jest też trochę imprezowania. I palenia jakiegoś śmiesznego zioła, przez które głodnieją.
A jeśli jesteś GŁODNY, nie obchodzi cię przepis ze starego kraju, specjalny sos, smak i składniki.
Po prostu chcesz coś gorącego i chcesz to TERAZ.
Domino's rozwijał się w niesamowitym tempie w oparciu o ten jeden UPS.
Bardzo mocne stwierdzenie, które sprawiło, że natychmiast się wyróżnili.
Jeśli prowadzisz firmę, jakąkolwiek firmę, dobrym pomysłem jest posiadanie UPS-a. Jeśli jeszcze go nie masz, warto go opracować.
W rzeczywistości są duże szanse, że już go masz!
Jest gdzieś, czekając, aż go odkryjesz. Wydobądź go jak szkielet dinozaura.
Do usłyszenia,
Bartek
P.S. USP to prawdopodobnie najsilniejsza broń w arsenale marketingowym. Pomogliśmy już wielu firmom w opracowaniu USP i za każdym razem okazała się ona strzałem w dziesiątkę. Warto więc zapoznać się z tym raportem.
Kommentare