top of page
Szukaj

Korzystanie z 'Retargetingu', Aby Pozyskać Więcej Klientów

Czy kiedykolwiek byłeś w sytuacji, w której  jakiś produkt po prostu cię ścigał?

Szukasz określonego typu kosiarki do trawy lub wiertarki elektrycznej i zanim się zorientujesz, Twoje social media są nawiedzane przez cały tydzień, pokazując Ci te same reklamy, gdziekolwiek jesteś.

Nazywa się to „retargetingiem” i szkoda, że jest on używany w tak niechlujny sposób. Ponieważ istnieje sposób, aby zrobić to wiele lepiej. Jeśli użyjesz go we właściwy sposób, zapewni Ci to najlepszy zwrot za każdą wydana marketingową złotówkę.

Pokażę Ci, jak wykorzystać ten pomysł w sposób, w nie prześladujący i irytujący sposób:

Jak Ten Nieco Wymyślny Termin Przyniesie Ci Pieniądze


O ile nie sprzedajesz czegoś w rodzaju tabliczki czekolady lub gumy do żucia, Twoi klienci nie kupują od Ciebie przypadkowo.

Zawsze jest jakiś czas poprzedzający zakup. Okres, w którym potencjalni klienci rozważają swoje opcje.

Fantazyjnym terminem na to jest „podróż klienta”. 

Dlaczego Powinieneś Przejmować się Tą “Podróżą Klienta”?

Oto przybliżony proces dla prawie każdego produktu lub usługi:

Potencjalny klient uświadamia sobie problem lub potrzebę.

Klient postanawia coś z tym zrobić.

Szuka możliwych opcji i rozwiązań.

Potencjalny klient wybiera jedną z opcji i sprawdza różnych dostawców.

Potencjalny klient dokonuje zakupu od dostawcy.


Całkiem proste, prawda? Dlaczego więc w ogóle mielibyśmy się tym przejmować?

Ponieważ im szybciej dotrzesz do potencjalnego klienta... tym większe są szanse na przekształcenie go w klienta i tym mniej kosztuje Cię sprzedaż. 


To wygrana-wygrana-wygrana.

Pomyśl o tym.

Jeśli znajdziesz ich na etapie 5, oznacza to głównie, że wybierają produkt głownie ze względu na cenę. Wchodzisz do wyścigu za późno.

Idealnie byłoby dotrzeć do nich na etapie 3. Zaczynają szukać rozwiązań i BOOM, pojawiasz się ty.

Dobra wiadomość? Jeśli dobrze prowadzisz marketing i postępujesz zgodnie z radami zawartymi na tym blogu, istnieje już duża szansa, że znajdą Cię na etapie 3.

Zła wiadomość? Średni czas skupienia uwagi potencjalnego klienta jest horrendalny, a szanse na to, że zapamięta Cię później po kliknięciu, są przerażające.

Naprawmy to.


Rozwiązanie Krótkiego Czasu Skupienia

Jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem Twojego produktu lub usługi, a Ty byłbyś jedynym dostawcą, który byłby w stanie porozmawiać z nim za każdym razem, gdy miałby jakiekolwiek pytania na ten temat... prawdopodobnie byłbyś w stanie zamienić go w klienta.

Retargeting pozwala zrobić prawie dokładnie to. Zwłaszcza jeśli używasz go strategicznie.

Zamiast pokazywać ludziom to samo zdjęcie i tę samą reklamę w kółko, zrobimy coś innego.

Zamiast tego pokażemy im nowe informacje i treści, których wcześniej nie widzieli. Może nagramy trzy, cztery, pięć filmów, z których każdy będzie podkreślał coś kluczowego, co przyszły klient powinien wiedzieć. Przydatne informacje, które faktycznie im pomogą.

Następnie retargetujemy osoby, które widziały nasze reklamy wcześniej, pokazując im nowe informacje, pomagając im na długo przed wymianą pieniędzy.

Wykorzystywanie zasady wzajemności (w dobry sposób).

Jeśli ktoś pomaga ci, nie prosząc cię o coś w zamian... jaka jest twoja pierwsza reakcja? U większości ludzi pojawiają się dwie rzeczy.

Dlaczego ta osoba mi pomaga? Co próbuje uzyskać?

To ma sens. Ale kiedy upewnisz się, że nie zamierza prosić cię o nic w zamian, pojawia się coś innego.

Ta osoba wyświadczyła mi przysługę. Teraz jestem jej coś „winien”.


To działa. I znacznie ułatwia sprzedaż.

Jeżeli dobrze wykonasz tą cześć. Sprzedaż pójdzie jak bułka z masłem. Zanim z Tobą porozmawiają, będą mieli o Tobie dobre zdanie. Ponieważ byłeś tam dla nich, kiedy najbardziej Cię potrzebowali.

Omówimy tę zasadę bardziej szczegółowo w przyszłości. Na razie spróbuj poeksperymentować z retargetingiem i zobacz, jak to działa. Zastanów się, jak mógłbyś to wdrożyć w swojej firmie.

Do usłyszenia, Bartek





 
 
 

Comments


bottom of page