Korzystanie z 'Retargetingu', Aby Pozyskać Więcej Klientów
- Bartek Schlabs
- 7 paź 2024
- 3 minut(y) czytania
Czy kiedykolwiek byłeś w sytuacji, w której jakiś produkt po prostu cię ścigał?
⠀
Szukasz określonego typu kosiarki do trawy lub wiertarki elektrycznej i zanim się zorientujesz, Twoje social media są nawiedzane przez cały tydzień, pokazując Ci te same reklamy, gdziekolwiek jesteś.
⠀
Nazywa się to „retargetingiem” i szkoda, że jest on używany w tak niechlujny sposób. Ponieważ istnieje sposób, aby zrobić to wiele lepiej. Jeśli użyjesz go we właściwy sposób, zapewni Ci to najlepszy zwrot za każdą wydana marketingową złotówkę.
⠀
Pokażę Ci, jak wykorzystać ten pomysł w sposób, w nie prześladujący i irytujący sposób:
⠀
Jak Ten Nieco Wymyślny Termin Przyniesie Ci Pieniądze
O ile nie sprzedajesz czegoś w rodzaju tabliczki czekolady lub gumy do żucia, Twoi klienci nie kupują od Ciebie przypadkowo.
⠀
Zawsze jest jakiś czas poprzedzający zakup. Okres, w którym potencjalni klienci rozważają swoje opcje.
⠀
Fantazyjnym terminem na to jest „podróż klienta”.
⠀
Dlaczego Powinieneś Przejmować się Tą “Podróżą Klienta”?
⠀
Oto przybliżony proces dla prawie każdego produktu lub usługi:
⠀
Potencjalny klient uświadamia sobie problem lub potrzebę.
Klient postanawia coś z tym zrobić.
Szuka możliwych opcji i rozwiązań.
Potencjalny klient wybiera jedną z opcji i sprawdza różnych dostawców.
Potencjalny klient dokonuje zakupu od dostawcy.
Całkiem proste, prawda? Dlaczego więc w ogóle mielibyśmy się tym przejmować?
⠀
Ponieważ im szybciej dotrzesz do potencjalnego klienta... tym większe są szanse na przekształcenie go w klienta i tym mniej kosztuje Cię sprzedaż.
To wygrana-wygrana-wygrana.
⠀
Pomyśl o tym.
⠀
Jeśli znajdziesz ich na etapie 5, oznacza to głównie, że wybierają produkt głownie ze względu na cenę. Wchodzisz do wyścigu za późno.
⠀
Idealnie byłoby dotrzeć do nich na etapie 3. Zaczynają szukać rozwiązań i BOOM, pojawiasz się ty.
⠀
Dobra wiadomość? Jeśli dobrze prowadzisz marketing i postępujesz zgodnie z radami zawartymi na tym blogu, istnieje już duża szansa, że znajdą Cię na etapie 3.
⠀
Zła wiadomość? Średni czas skupienia uwagi potencjalnego klienta jest horrendalny, a szanse na to, że zapamięta Cię później po kliknięciu, są przerażające.
⠀
Naprawmy to.
Rozwiązanie Krótkiego Czasu Skupienia
⠀
Jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem Twojego produktu lub usługi, a Ty byłbyś jedynym dostawcą, który byłby w stanie porozmawiać z nim za każdym razem, gdy miałby jakiekolwiek pytania na ten temat... prawdopodobnie byłbyś w stanie zamienić go w klienta.
⠀
Retargeting pozwala zrobić prawie dokładnie to. Zwłaszcza jeśli używasz go strategicznie.
⠀
Zamiast pokazywać ludziom to samo zdjęcie i tę samą reklamę w kółko, zrobimy coś innego.
⠀
Zamiast tego pokażemy im nowe informacje i treści, których wcześniej nie widzieli. Może nagramy trzy, cztery, pięć filmów, z których każdy będzie podkreślał coś kluczowego, co przyszły klient powinien wiedzieć. Przydatne informacje, które faktycznie im pomogą.
⠀
Następnie retargetujemy osoby, które widziały nasze reklamy wcześniej, pokazując im nowe informacje, pomagając im na długo przed wymianą pieniędzy.
⠀
Wykorzystywanie zasady wzajemności (w dobry sposób).
⠀
Jeśli ktoś pomaga ci, nie prosząc cię o coś w zamian... jaka jest twoja pierwsza reakcja? U większości ludzi pojawiają się dwie rzeczy.
⠀
Dlaczego ta osoba mi pomaga? Co próbuje uzyskać?
⠀
To ma sens. Ale kiedy upewnisz się, że nie zamierza prosić cię o nic w zamian, pojawia się coś innego.
⠀
Ta osoba wyświadczyła mi przysługę. Teraz jestem jej coś „winien”.
To działa. I znacznie ułatwia sprzedaż.
⠀
Jeżeli dobrze wykonasz tą cześć. Sprzedaż pójdzie jak bułka z masłem. Zanim z Tobą porozmawiają, będą mieli o Tobie dobre zdanie. Ponieważ byłeś tam dla nich, kiedy najbardziej Cię potrzebowali.
⠀
Omówimy tę zasadę bardziej szczegółowo w przyszłości. Na razie spróbuj poeksperymentować z retargetingiem i zobacz, jak to działa. Zastanów się, jak mógłbyś to wdrożyć w swojej firmie.
⠀
Do usłyszenia, Bartek
Comments