Jak Napisać Reklamę, Która Zdobędzie Nowych Klientów (Część 1)
- Bartek Schlabs
- 12 sie 2024
- 2 minut(y) czytania
Większość reklam jest okropna w pozyskiwaniu nowych klientów.
Powinna być to najważniejsza funkcja reklamy. Jednak większośc reklam tego nie robi.
Niektóre reklamy są zabawne. Niektóre reklamy są filmowe (cokolwiek to znaczy). Niektóre reklamy zapadają w pamięć.
⠀
Ale jeśli nie zdobywają klientów... kogo to obchodzi?
⠀
W tym artykule pokażę, jak napisać reklamę, która pozyskuje klientów i sprzedaje produkty.
Zaczynajmy:
Czego NIE Robić Podczas Pisania Reklam
⠀
Zacznijmy od podstawowej zasady.
⠀
Gdybym chciał, żebyś coś odemnie kupił, nie ważne co. To co bym zrobił?:
⠀
Przebrałbym się za klauna, żeby najpierw cię rozśmieszyć?
⠀
Przyniosłbym słodkie zwierzę, na przykład szczeniaka lub koteka, aby pomóc w sprzedaży?
Odtwarzałbym głośną muzykę i używał epickich efektów wizualnych?⠀
⠀
Byłbym bardzo niejasnym i jednoznacznym w kwestii tego, co próbuję tak naprawdę sprzedać?
⠀
Jeśli odpowiedziałeś NIE na wszystkie powyższe pytania, to świetny początek.
⠀
Ponieważ jest to dokładnie to, czego nie zrobiłbyś, żeby przekonać klienta do zakupu.
⠀
Pierwszy krok do napisania zwycięskiej reklamy
⠀
Więc co robimy zamiast tego?
Pomyślimy o naszej reklamie jak o sprzedawcy.
⠀
Powiedzmy, że zauważyliśmy dobrego potencjalnego klienta dla Twojego produktu lub usługi i zdecydowaliśmy się wysłać sprzedawcę... co chciałbyś, żeby powiedział? O co by zapytał? Jakich argumentów użyłby, aby skłonić potencjalnego klienta do podjęcia działania?
⠀
Spróbujmy zrobić to na przykładzie, załózmy, że sprzedajemy usługę fizjoterapetuyczną.
Pierwszą rzeczą, którą robimy, jest zadanie prostego pytania: "Kto jest dobrym klientem?".
⠀
Powiedzmy, że zdecydujemy, że "ktoś z bólem pleców" jest dobrym klientem.
⠀
Teraz wysyłamy naszego hipotetycznego sprzedawcę do tego hipotetycznego klienta. Co on powie?
⠀
Może...
⠀
...<werble>...
"Cześć, bolą cię plecy?"
⠀
Pokonywanie Problemu Białej Kartki Podczas Pisania Zwycięskich Reklam
⠀
Kiedy zaczynasz pisać cokolwiek, zawsze zniechęca cię pusta strona. Biała kartka papieru patrzy ci prosto w twarz, wzywając do wypełnienia jej czymś użytecznym.
⠀
Zaczynamy od prostoty, ponieważ prostota działa. Rozpoczynamy od zapytania odbiorców, czy są dobrymi kandydatami do skorzystania z naszych usług. Oto kilka przykładów:
⠀
"Czy jesteś właścicielem firmy i chciałbyś przyciągnąć więcej klientów?"
"Czy bolą cię plecy?"
"Czy chcesz schudnąć w ciągu najbliższych kilku tygodni?"
"Czy chciałbyś poprawić swoją grę w golfa?"
"Czy chciałbyś łatwo i bez wysiłku przyciągać kobiety?"
⠀
Zaczynamy prosto, ponieważ prostota działa. Trafia w sedno sprawy. I to właśnie staramy się robić.
⠀
Próbujesz przebić się przez bałagan i przebić się przez hałas wszystkich innych reklamodawców. Stosujemy więc prostoliniowe podejście.
⠀
To świetny początek dla zwycięskiej reklamy. W części 2 będziemy się na tym opierać i dopracujemy naszą reklamę.
⠀
Do usłyszenia,⠀
Bartek
Comments