top of page
Szukaj

Jak Napisać Reklamę, Która Zdobędzie Nowych Klientów (Część 1)

Większość reklam jest okropna w pozyskiwaniu nowych klientów.


Powinna być to najważniejsza funkcja reklamy. Jednak większośc reklam tego nie robi.


Niektóre reklamy są zabawne. Niektóre reklamy są filmowe (cokolwiek to znaczy). Niektóre reklamy zapadają w pamięć.

Ale jeśli nie zdobywają klientów... kogo to obchodzi?

W tym artykule pokażę, jak napisać reklamę, która pozyskuje klientów i sprzedaje produkty.


Zaczynajmy:


Czego NIE Robić Podczas Pisania Reklam

Zacznijmy od podstawowej zasady.

Gdybym chciał, żebyś coś odemnie kupił, nie ważne co. To co bym zrobił?:


  • Przebrałbym się za klauna, żeby najpierw cię rozśmieszyć?

  • Przyniosłbym słodkie zwierzę, na przykład szczeniaka lub koteka, aby pomóc w sprzedaży?


  • Odtwarzałbym głośną muzykę i używał epickich efektów wizualnych?⠀

  • Byłbym bardzo niejasnym i jednoznacznym w kwestii tego, co próbuję tak naprawdę sprzedać?


Jeśli odpowiedziałeś NIE na wszystkie powyższe pytania, to świetny początek.

Ponieważ jest to dokładnie to, czego nie zrobiłbyś, żeby przekonać klienta do zakupu.

Pierwszy krok do napisania zwycięskiej reklamy

Więc co robimy zamiast tego?


Pomyślimy o naszej reklamie jak o sprzedawcy.

Powiedzmy, że zauważyliśmy dobrego potencjalnego klienta dla Twojego produktu lub usługi i zdecydowaliśmy się wysłać sprzedawcę... co chciałbyś, żeby powiedział? O co by zapytał? Jakich argumentów użyłby, aby skłonić potencjalnego klienta do podjęcia działania?

Spróbujmy zrobić to na przykładzie, załózmy, że sprzedajemy usługę fizjoterapetuyczną.


Pierwszą rzeczą, którą robimy, jest zadanie prostego pytania: "Kto jest dobrym klientem?".

Powiedzmy, że zdecydujemy, że "ktoś z bólem pleców" jest dobrym klientem.

Teraz wysyłamy naszego hipotetycznego sprzedawcę do tego hipotetycznego klienta. Co on powie?

Może...

...<werble>...


"Cześć, bolą cię plecy?"

Pokonywanie Problemu Białej Kartki Podczas Pisania Zwycięskich Reklam

Kiedy zaczynasz pisać cokolwiek, zawsze zniechęca cię pusta strona. Biała kartka papieru patrzy ci prosto w twarz, wzywając do wypełnienia jej czymś użytecznym.

Zaczynamy od prostoty, ponieważ prostota działa. Rozpoczynamy od zapytania odbiorców, czy są dobrymi kandydatami do skorzystania z naszych usług. Oto kilka przykładów:

"Czy jesteś właścicielem firmy i chciałbyś przyciągnąć więcej klientów?"

"Czy bolą cię plecy?"

"Czy chcesz schudnąć w ciągu najbliższych kilku tygodni?"

"Czy chciałbyś poprawić swoją grę w golfa?"

"Czy chciałbyś łatwo i bez wysiłku przyciągać kobiety?"

Zaczynamy prosto, ponieważ prostota działa. Trafia w sedno sprawy. I to właśnie staramy się robić.

Próbujesz przebić się przez bałagan i przebić się przez hałas wszystkich innych reklamodawców. Stosujemy więc prostoliniowe podejście.

To świetny początek dla zwycięskiej reklamy. W części 2 będziemy się na tym opierać i dopracujemy naszą reklamę.

Do usłyszenia,⠀

Bartek


 
 
 

Comments


bottom of page